Jazda w skos stoku

Jazda w skos stoku to forma przemieszania się na desce ukośnie lub prostopadle do linii spadku stoku (w bok). Wykonywana na krawędzi dostokowej backside (na piętach) lub frondside (na palcach). Jazda w skos stoku (trawersowanie) przypomina ześlizg skośny jednak odbywa się bez znacznej utraty wysokości, ponieważ mocniej obciążona krawędź sprawi, iż deska się tak nie z suwa w dół jak przy ześlizgu skośnym a kierunek jazdy jest bardziej prostopadły (w bok) w stosunku do linii spadku stoku. W początkowych etapach nauczania jazdy na snowboardzie jazda w skos stoku jest wykonywana śladem ślizgowym na obciążonej krawędzi przy małych prędkościach, w miarę doskonalenia i podnoszenia umiejętności snowboardowych jazda w skos stoku nabiera charakteru jazdy śladem ciętym na zakrawędziowanej desce i na większej prędkości.

JAZDA W SKOS STOKU BACKSIDE

 II-3-01 jazda w skos stoku bs

 

JAZDA W SKOS STOKU FRONTSIDE

II-3-02 jazda w skos stoku fr

Jazda w skos stoku backside-frontside:
– w pozycji podstawowej na obciążonej krawędzi dostokowej backside(na piętach) lub frontside ciężar ciała rozłożyć równomiernie na obie nogi, ramiona odwiedzione w bok, wzrok obserwuje kierunek jazdy – jak przy ześlizgu skośnym,
– podskokiem lub przenosząc ciężar ciała nad nogę kierunkową (w stronę kierunku jazdy) przez ugięcie i wysunięcie przedniego kolana w stronę kierunku jazdy, zmniejszyć obciążenie krawędzi dostokowej (wypłaszczając deskę),
– ustawić deskę w kierunku zamierzonego kierunku jazdy w skos stoku, przez skręt głowy wzrok skierować w stronę kierunku jazdy,
– utrzymać stabilną pozycję podstawową na krawędzi dostokowej backside lub frontside z niewielkim akcentem na obciążenie przedniej nogi, przemieszczając się skośnie lub prostopadle (w bok) do linii spadku stoku,
– kontrolować prędkość przemieszczania się przez balans obciążenia przedniej nogi i obu nóg równomiernie zmniejszając lub zwiększając obciążenia krawędzi dostokowej backside lub frontside,
– zwiększając obciążenie krawędzi dostokowej i obniżając pozycję przejść do ześlizgu i zatrzymać się lub nieznacznie obciążając krawędź dostokową zmienić kierunek jazdy z jazdy w skos stoku do jazdy po łuku pod stok, aż do wytracenia prędkości i zatrzymania się.

 

 


Autor:
keny
Publikacja:
12 Sty 2015