Skrę ślizgowy rotacyjny

Skręt ślizgowy rotacyjny to pierwszy sposób na przełamanie linii spadku stoku. Czyli zmianę kierunku jazdy o 180 stopni. Z jazdy w skos stoku śladem ślizgowym w jedną stronę do jazdy w skos stoku śladem ślizgowym w kierunku przeciwnym. Skręt rotacyjny jest wykonywany na małej prędkości i w warunkach minimalnego pochylenia terenu. Impuls rotacji ciała (skrętu głowy, barków, bioder w stronę zamierzonego skrętu) pomaga wywołać i kontrolować kierunek jazdy podczas skrętu na małej prędkości bez konieczności wychylania się do środka skrętu. Dzięki czemu snowboarder może przemieszczać się na desce prawie płasko ustawionej na śniegu, która przez większą płaszczyznę podparcia jest stabilniejsza. Dla osób uczących się jazdy na snowboardzie skręt rotacyjny jest traktowany jako etap przejściowy i sposób wywołania pierwszych zmian kierunku jazdy, natomiast dla instruktorów jest to ewolucja, której przebieg powinni bardzo dobrze opanować.

 

Skręt ślizgowy rotacyjny:
najazd: w skos stoku w pozycji podstawowej śladem ślizgowym, ramiona odwiedzione w bok, wzrok skierowany w stronę kierunku jazdy;
wywołanie skrętu: skręcić ciało (głowę, barki, biodra, ramiona) w stronę zamierzonego skrętu, wypłaszczając deskę pracą stóp przejść do jazdy w dół linii spadku stoku;
sterowanie: utrzymać układ pozycji zrotowanej (ze skręconym tułowiem w stronę zamierzonego skrętu), przejść delikatnie z płaskiej deski na przeciwną krawędź mijając linie spadku stoku, wzrok skierowany w stronę zamierzonego skrętu;
zakończenie skrętu: dojechać deską do skręconego tułowia przechodząc do jazdy w skos stoku w pozycji podstawowej śladem ślizgowym.

SKRĘT ŚLIZGOWY ROTACYJNY BACKSIDE

II-5- slizgowy rotacyjny bs

 

SKRĘT ŚLIZGOWY ROTACYJNY FRONTSIDE

II-5- slizgowy rotacyjny fr

 

Skręt ślizgowy rotacyjny jest pierwszym sposobem na wykonanie skrętu czyli zmiany kierunku jazdy o 180 stopni. W wersji finalnej tej ewolucji ciężar ciała podczas całego skrętu jest rozłożony na obie nogi równomiernie. Natomiast przy pierwszych próbach wykonania skrętu rotacyjnego przez osoby początkujące dla łatwiejszego zainicjowania skrętu i dojazdu do linii spadku stoku (jazdy w dół). Dopuszczalne jest przeniesienie ciężaru ciała na przednią nogę, jak przy rozpoczynaniu ześlizgu skośnego, jazdy w skos stoku oraz jazdy na wprost.

 


Autor:
keny
Publikacja:
10 Sty 2015